onsdag 23 maj 2012

Dessa underbara dagar

Heej ^^

Allt med majpjäsen är nu över för i år... Alla repetitioner vi har haft, alla lördagar vi har varit inne o fixat med kläder o rekvisita, alla bussresor som Elin o ja har gjort. Det är en ganska vemodig känsla som även gör en lycklig. Det är med lycka o glädje ja ser tillbaka på dem här 5 dagarna i Folkets hus. Inte visste ja när vi började repa att det i slutändan skulle bli så här underbart! Hur bra ja mår av att stå uppe på scenen, dansa, sjunga, spela teater! Teatern är en stor del av mitt liv o det är riktigt fint! Det behöver inte ens vara så att ja spelar teater, det räcker med att sitta i parken med dessa fina människor, äta mat, spela kort eller bara sola. Allt det gör mig lycklig o nu vet ja att teater är något ja kommer syssla med i hela mitt liv. Det behöver inte vara på någon stor scen, det kan gott räcka med att spela för några dagisbarn men ändå. Teater gör mitt liv helt! Det ger mig också så mycket o ja känner att ja bara under de här 5 dagarna har växt lite som människa, blivit en aning starkare o så vidare. Det gör oxå att man kan bita ihop när nån är jävligt jobbig mot en för man vet att det finns folk på teatern som är tusen gånger bättre, snällare, finare än dem jobbiga i skolan till exempel.
Det är med lycka i hjärtat ja lägger mig ikväll o den känslan kommer ja försöka hålla kvar så länge som möjligt. Att vara med i majpjäsen är något av det bästa ja har varit med om! <3<3<3

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh, du beskriver verkligen känslan med rätt ord Johanna. Det är verkligen sååå fantastiskt! Allt slit är värt det och under dessa dagar kopplar man bara (vill det iaf) bort allt med skolan och annat jobbigt..
Kram från Jack!(Ewe)

Unknown sa...

Ja håller med dig, det är fantastiskt! Orden ja skrev kom direkt ur hjärtat! Hela dan idag gick ja o tänkte "Nu värmde vi upp, nu började den första föreställningen" o så vidare. Saknar det!
Kram!