onsdag 9 maj 2012

Känner mig sjuk o sådär... IGEN

Heej ^^

Som rubriken säger så kanske ja håller på att bli sjuk igen :/ Trött, varm, lite ont i halsen o huvudet... Hoppas inte det är en förkylning på väg...

Har iallafall bakat idag, asaaagod blev den ^^ Fick improvisera lite när ja inte hade recept på den men det lyckades ändå ^^ Det är i grunden ett vanligt kladdkakerecept men ja bytte ut kakaon mot ljus o vit choklad ^^ Jacob hade ätit det hos en kompis nån gång o sa att det var jättegott så ja prövade idag ^^ Skriver receptet här, bara för att vara så snäll ^^

100-150 g smör
100 g ljus choklad
100 g vit choklad
2 ägg
3 dl socker
2,5 msk vaniljsocker
½ tsk salt
1,5 dl vetemjöl
Eventuellt 2 msk kakao

1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret och chokladen tillsammans i en kastrull och ställ sedan åt sidan.
3.Vispa ihop ägg och socker.
4. Häll sedan i de övriga torra ingredienserna förutom kakaon i smeten och vispa ihop.
5. Häll i det smälta smöret och chokladen.
6. Smaka av och tillsätt kakao om du tycker det behövs. Jag hade i 2 msk eftersom ja inte visste hur det skulle bli med bara choklad men till nästa gång struntar ja nog i kakaon.
7. Häll smeten i en form och ställ in i ugnen i ungefär 35 min. Jag började med 20 min och tog därefter 5 min i taget tills ja tyckte den var bra o lagom kladdig o det blev totalt 35 min.
8. Servera!

Börjar kanske lägga in lite mer recept då o då men vi får se ^^ Kommer ju inte på så många recept själv men men... Några har ja nog allafall ^^
Annars har dagen mest bestått av plugg, lite tvspel o allmänt flummsmsande med fina vänner ^^ Fin dag det ^^

Puss
// Johanna <3

Inga kommentarer: