måndag 27 februari 2012

Wush, wush, wush ^^


Heej ^^

Kom hem från Norrköping för nån timma sen o nu sitter ja här vid datorn o skriver ^^ Är såå glad att ja bestämde mig för att det var värt att pendla in till Norrköping varje dag den här veckan för det är det verkligen! Var så fruktansvärt nervös när ja satt på bussen/tåget imorse men sen när ja kom in på teatern så bara släppte allt ^^

Alla som ja har träffat idag på teatern har vart så fantastiskt trevliga o snälla, speciellt min handledare Stefan som tog hand om mig på ett väldigt faderligt sätt ^^ Han visade mig runt på hela teatern (som är ASAstor!) presenterade mig för alla, berättade en massa saker om hur de jobbade o så ^^  O när han visade mig deras repetionssal, där de repeterar Hamlet, lärde han mig en massa om Shakespeare ^^

Det häftigaste idag var deras kostymförråd, där det finns otroligt mååånga kostymer!! Det var stort som ett hus o kostymerna var från massa olika tidsperioder ^^ Eftersom ja blev helt förälskad i allt som fanns därinne förstår ni ju hur glad ja blev när ja fick reda på att det är där ja ska vara imorrn!! :D Då kommer ja få prova alla kläder ja vill o dessutom ta kort på allt ^^ Bättre kan man inte ha det!

Tror den här veckan kommer bli BÄST!! Ska få vara i kostymförrådet, vara med på repetioner, på förberdelserna precis innan en föreställning o så se på 2 föreställningar gratis :D Blir säkert mycket mer men det är det ja vet just nu ^^



Pjäsen dem repeterar, fick ett eget ex så ja kan hänga med på repetionen ^^




Titt ut ^^


Ni vet killen sopm spelar Carl i ÖoB-reklamen? Är väldigt säker på att han jobbar på Östgötateatern :o De är oerhört lika, o pratar likadant oxå ^^



Så ser han som jobbar på Östgötateatern ut, det måste vara han som spelar i ÖoB-reklamen ^^ Ett mysterium, måste klura ut det innan veckan är slut :P


Puss

// Johanna <3



Inga kommentarer: