lördag 8 september 2012

Lite allt möjligt

Imorrn smäller det, konfirmation o fest här hemma efteråt. Vi har städat mycket idag, dammsugit, dammat osv. Personligen tycker ja inte att det måste vara ultrasuperstädat bara för att man får gäster. Ja menar inte att man ska ha det stökigt men det behöver inte heller bli kliniskt rent. Personerna man bjuder in borde ju komma för att umgås med en själv o inte för att kolla hur städat man har det. Men sen är ja ju, som pappa påpekade, ganska så spansk av mig. Inte för att ja har någon aning om hur spanjorerna har det egentligen men mitt intryck är att de är lite som mig själv. Städar det man tycker behöver o sen får det vara nog med det. Men som sagt, skriver bara min personliga åsikt.

Har läst igenom min mammas blogg nu efter lunch. Hon har inte på långa vägar bloggat lika många inlägg som ja, vilket gör att det går ganska fort att läsa igenom hennes blogg. Hon har bloggat sen 2009 ungefär och det väcker många minnen att läsa inläggen från tidigare år. Ja har hittat en del bilder på mig o slås av hur mycket ja har förändrat mig. Både till sättet o till utseendet.



Ta de här bilderna till exempel. Båda är från 2009 o det är ganska stor skillnad på hon som var jag då och hon som är jag nu. Just nu känns det som att jag ändrar mig o växer lite mer för varje dag som går men det tror jag beror på att jag fortfarande letar efter mitt sanna jag, eller vad man ska säga. Jag är på god väg att verkligen bli hon som det är meningen att jag ska bli o det är en stor skillnad från 2009. Då var jag var fortfarande ganska osäker på mig själv o visste inte riktigt vem jag var. I o för sig var jag bara 12 år så det är kanske inte så konstigt. Men sen var jag med i Teaterbåten sommaren efter det, 2010, o det var ungefär då jag började bli säker på mig själv o hitta mitt riktiga jag. Sen började jag i sjuan, började umgås med nya personer o började dessutom träna ganska mycket o allt det hjälpte oxå mycket. Så från 2010 o framåt har den tjejen som är jag börjat komma fram mer o mer!

Findus har oxå förändrat sig mycket. Från att ha varit så liten att man nästan kunde ha honom i handen så är han nu lång, smal o mycket större. Han har dessutom växt i sina öron. När han var liten var allt på honom verkligen litet förutom hans öron. De var enorma på en sån liten katt ^^

 
Maja har oxå växt till sig men hon har inte förändrat sig på samma sätt. När vi fick henne hade hon redan bott något år hos en annan ägare. När den ägaren var tvungen att flytta till en lägenhet sålde hon sin lilla katt o det var då vi köpte henne. Det som har hänt mest med Maja är väl att hon har blivit ganska mycket tjockare ^^ Men dem är ändå lika söta våra katter!

Inga kommentarer: